Politica de returnare
1. Renuntarea la cumparare
1.1. Produsele achiziționate la distanta se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului său, in cazul prestarilor de servicii, de la încheierea contractului. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 14 zile de la denunțarea contractului. Se recomandă utlizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.
1.2. Special Alese va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată cât și condițiile de returnare nu includ cheltuielile de transport, acestea sunt suportate de către client.
1.3 Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.
1.4. Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
1.5. Art. 12 menționează că exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit). Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc.
1.6 Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicata, cu modificările și completările ulterioare.
1.7. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte.
1.8. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent în mod obligatoriu, prezența lui fiind specifică producătorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra că produsul este exact în forma și condițiile în care a fost eliberat de către producător. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.
2. Procedura de retragere din contract
2.1. Exercitarea dreptului de retragere
2.1.1. Consumatorul informează Special Alese cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declaratie neechivoca facuta pe un mediu durabil (hartie, mail sau fax). Consumatorul are la dispoziție 14 zile de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.
2.2. Obligații Special Alese
2.2.1. Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, excluzând costurile livrării. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). Îndeplinirea obligației de rambursare se face în termen de 14 zile lucrătoare de la recepționarea produselor.
2.3. Obligatiile care revin consumatorului
2.3.1 Produsele sunt înmânate către Special Alese personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de 48 ore de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și functionării produselor.
3. Produse excluse, fara drept de returnare
Următoarele categorii de produse nu se pot returna decat dacă sunt sigilate/ cutia nedeschisă/ cutia nu prezinta urme în interior că a fost deschisă:
- Consumabile (parfumuri, aromaterapie, acumulatori, baterii, becuri etc);
- Produse de ambalare (cutii, pungi etc.);
- Produse care nu pot fi returnate din motive de protectie a sănătății sau din motive de igienă (produse de ingrijire/ igiena personala, căști);
- Produse confecționate dupa specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar.
- Servicii prestate către consumator (testare, asamblare articole, reparații sau orice alt serviciu prestat către consumator);
Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.
4. Retur de produse
4.1. Puteti solicita returul de produse în urmtoarele cazuri:
- Produsul livrat nu corespunde specificatiilor din site. Puteti solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
- Produs nefuncțional în primele 48 ore (2 zile lucratoare) de la recepție. În cazul în care produsul achizitionat a fost livrat nefuncțional sau prezintă vicii de fabricație, acesta va fi înlocuit cu un produs funcțional, în urma notificării scrise sau prin prezentarea la sediu în termen de 14 zile de la primirea produsului.
- Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale caror colete prezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, vă recomandam să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreună cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioara nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
- Produse livrate gresit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
4.2. Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumparare) cad în sarcina lui Repede Moț (Special Alese).
4.3. Solicitările de retur se notifică pe site-ul nostru către Departamentul Suport Clienti, la adresa suport@specialalese.ro sau prin prezentarea la sediul Special Alese cu produsul respectiv în termen de 48 de ore de la primirea produsului.
4.4. Returnarea produselor la sediul Special Alese se poate face de luni până vineri în intervalul 10:00 - 18:00.
4.5. Mențiune
4.5.1 În toate cazurile de mai sus, cu excepția celui referitor la defectele în perioada de garanție, produsele trebuie returnate în starea în care au fost primite, în ambalajul original și însoțite de toate accesoriile și documentele originale. Deteriorarea produselor sau punerea într-o stare ce face imposibila revânzarea lor duce la refuzarea returului.
4.5.2. Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea unei proceduri de returnare supusa unor taxe administrative de readucere a produselor la starea în care au fost livrate; taxele sunt cuprinse între 0 și 50% din valoarea inițială a produsului. Cuantumul taxei administrative va fi comunicat către client la recepționarea produselor deteriorate/modificate.